Hírek
2013. Január 24. 13:20, csütörtök |
Belföld
Forrás: mno.hu
Megérkezett hazánkba az új Range Rover

Bár szeptember végén már a Párizsi Autószalonon volt alkalmunk testközelből megismerkedni a vadonatúj Range Roverrel, el kellett telnie néhány hónapnak, hogy hazai pályán is találkozhassunk az autóval. Ám nemrégiben Magyarországra is megérkezett a britek büszkesége, az új importőr bemutatóján pedig minden részletre fény derült vele kapcsolatban.
Bár a Range méregdrága, a világ egyik legjobb autóját tisztelhetjük személyében – ezt tükrözi két kitüntetésünk is az Autó Pult Év Autói 2012 választáson. Az elődök hangulatát továbbra is magán hordozó óriási luxusterepjáró legnagyobb újdonsága egyértelműen a teljesen alumínium karosszéria, melynek köszönhetően az alapmodell az elődhöz képest 420 kilogrammot dob le magáról. Egyelőre nem volt lehetőségünk kipróbálni a típust, de ami késik, nem múlik: 1-2 hónapon belül máris csatasorba áll a tesztautó, a beszámoló pedig rögtön utána érkezni fog. A beszállót az általunk nemrégiben a Range Rover Sport modellben mustrált háromliteres TDV6 egység adja, amely lefelé nyit az eddig csak V8-as motorokkal felruházott modellnél (korábban voltak hathengeres BMW-dízelek is). A 258 lóerős, két turbófeltöltő által lélegeztetett V6-os kivitel hazai indulóára bruttó 28,8 millió forint lesz, amely bár szinte forintra egy szinten van a korábbi 313 lóerős verzióéval, a tömegcsökkentés miatt mégsem kapunk kevesebbet a tekintélyes summa ellenértékeként, a mínusz 420 kiló pedig a menetdinamikára garantáltan kitűnő hatással van.
Ezt bizonyítja például a 22 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás is, melynek eredményeképpen 7,5 l/100 km-re sikerült a mérnököknek lefaragniuk az óriásmodell étvágyát, miközben a menetteljesítmények terén lényegében nem csorbultak az ötméteres modell képességei. A 600 Nm-es csúcsnyomatékkal felvértezett motorral ugyanis mindössze 7,9 szekundumba telik a 0-100-as sprint teljesítése, ellentétben a nehézsúlyú, ám izmosabb előd 7,8 másodperces adatával. Az üresen 2160 kilogrammos modell végsebessége 209 km/h-ra (előd: 210) adódik.
Lehullt a lepel – 30 millió alatti a beszálló. Fotó: Autó Pult
A belépő szintnél körülbelül 3,15 millió forinttal lesz drágább a Vogue felszereltség, amely a V8-as dízelmotor megrendelésével alapáron jár. Utóbbihoz viszont már 34,65 millió forintot kell a kasszánál befizetni, amelyért plusz 81 lóerőt és 200 kilogrammal több anyagot kapunk. A 4,4 literes, 339 lóerős (700 Nm) dízel monstrum 6,9 másodperc alatt képes felgyorsítani a Range Rovert álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig 217 km/h-ra adódik, miközben vegyes gyári fogyasztása 8,7 l/100 km – az elődnél 7 deciliterrel kevesebb.
Tejben-vajban, ahogy az elvárható |
A háromliteres V6-os, kompresszoros erőforrás megérkezéséig a már jól ismert, feltöltött V8-as lesz a benzinesek egyetlen képviselője a palettán. A Range üres tömege az 510 lóerő és 625 Nm előállítására képes ötliteres egységgel is megáll 2,33 tonnában, ami a menettulajdonságokon és a fogyasztáson is tetten érhető. A 0-100-as sprintet például a korábbi 6,1 helyett immár 5,4 másodperc alatt letudja a V8 S/C, miközben elektronikusan leszabályozott 225 km/h-s végsebességét opcionálisan 250 km/h-ra emeli a gyártó. 13,8 literes vegyes fogyasztásával persze még akkor sem mondható kimondottan takarékosnak a modell, ha ez az elődnél 1,1 literrel csekélyebb adat.
Vogue szinten a belépő a sportos menetteljesítményekre képes510 lóerős Range Rover világába 36,7 millió forintot kóstál, míg a teljesebben felszerelt Autobiograhpy kiadásban 41 millió forintba kerül a korábban már részletesen bemutatott típus. Ezen a szinten a korábban is említett13,8 literes gyári átlagfogyasztás (ami a valóságban egészen biztosan 15-20 liter között fog mozogni) már bizonyára nem oszt, nem szoroz. Akinek esetleg mégisfontos a fogyasztás, a belépő gázolajos mellett arövidesen érkező hibrid változatra voksolhat, melynek lemezei alatt a Jaguar XJ 334 lóerős hibrid rendszere dolgozik majd.
A nagy Range-re éppúgy, mint a márka többi modelljére 4 év vagy 150 ezer kilométer garancia érvényes, amely 4 év vagy 104 ezer kilométerig a szervizköltségeket szintúgytartalmazza, a folyadékokat és szűrőket is beleértve. Az új importőr egyetlen hazai márkakereskedésében már az összes újdonság megtekinthető, illetve rendelhető.
Range Rover (2013): árak (közelítő, árfolyamfüggő értékek) | ||
---|---|---|
Modell és felszereltség | Motor | ezer Ft |
Range Rover 3.0L TDV6 HSE | Turbódízel, 258 LE | 28775 |
Range Rover 3.0L TDV6 Vogue | 31925 | |
Range Rover 3.0L TDV6 Autobiography | 36192 | |
Range Rover 4.4L SDV8 Vogue | Turbódízel, 339 LE | 34638 |
Range Rover 4.4L SDV8 Autobiography | 38918 | |
Range Rover 5.0L V8 S/C Vogue |
Benzines, kompresszoros, 510 LE |
36708 |
Range Rover 5.0L V8 S/C Autobiography | 40975 |
Range Rover (2013): műszaki adatok | |||
---|---|---|---|
Motor | 3,0 l V6 Diesel | 4,4 l V8 Diesel | 5,0 l kompresszoros V8-as benzines |
Hosszúság (mm) | 4999 | ||
Szélesség külső tükrök nélkül | 1983 | ||
Magasság (mm) | 1835 | ||
Tengelytáv (mm) | 2922 | ||
Első terepszög | 26,0 (alap magasság) és 34,7 (offroad magasság) | ||
Hátsó terepszög | 24,6 (alap magasság) és 29,6 (offroad magasság) | ||
Rámpaszög | 20,1 (alap magasság) és 28,3 (offroad magasság) | ||
Gázlómélység (mm) | 900 | ||
Fordulókör (m) | 12,3 | ||
cw érték | 0,34 | 0,35 | 0,36 |
Üres tömeg (kg) | 2160 | 2360 | 2330 |
Első felfüggesztés | Kettős háromszöglengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, passzív stabilizátor | Kettős háromszöglengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, „Dynamic Response“ | |
Hátsó felfüggesztés | Többlengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, passziv stabilizátor | Többlengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, „Dynamic Response“ | |
Fékek | Elöl: 380 mm b.h. tárcsa / hátul: 365 mm b.h. tárcsa | ||
Kormányzás | Fogasléces kormánymű elektromos szervóval | ||
Motor, építési mód | V6, hosszában beépítve, 24 szeleppel, kettős megfúvású turbófeltöltővel | V8, hosszában beépítve, 32 szeleppel, kettős megfúvású turbófeltöltővel | V8, hosszában beépítve, 32 szeleppel, kompresszoros feltöltéssel |
Összkerékhajtás | Állandó összkerékhajtás középső differenciálművel és feláras zárható hátsó differenciálművel | ||
Hengerűrtartalom (cm³) | 2993 | 4367 | 4999,7 |
Furat x Löket (mm) | 84,0 x 90,0 | 84,0 x 98,5 | 92,5 x 93,0 |
Sűrítési arány | 16,1 | 16,1 +/-0,5 | 9,5 |
Teljesítmény LE | 258 | 339 | 510 |
fordulatnál | 4000 | 3500 | 6000-6500 |
Max. nyomaték (Nm) | 600 | 700 | 625 |
fordulatnál | 2000 | 1750-3000 | 2500-5500 |
Váltó | 8-fokozatú automata, ZF 8HP70 | ||
Emissziós osztály | Euro 5 | ||
CO2-kibocsátás, vegyes (g/km) | 196 | 229 | 322 |
Üzemanyag-fogyasztás város / városon kívül / vegyes (l/100km) | 8,5 / 7,0 / 7,5 | 11,5 / 7,6 / 8,7 | 20,6 / 9,9 / 13,8 |
Üzemanyagtank mérete (l) | 85 | 105 | 105 |
Vegyes hatótáv (km) | 1149 | 1215 | 776 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 7,9 | 6,9 | 5,4 |
Végsebesség (km/h) | 209 | 217 | 225 (opc. 250) |
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 20. 07:21, kedd | Belföld
NAV: még egy napig lehet módosítani az szja-bevallási tervezetet
2025. Május 20. 07:17, kedd | Belföld
Az Integritás Hatóság két uniós támogatással kapcsolatos ügyben is költségvetési csalás miatt tett feljelentést
Két ügyben, összesen mintegy 180 millió forintnyi európai uniós támogatás kapcsán tett feljelentést az Integritás Hatóság költségvetési csalás gyanúja miatt - tudatta a hatóság kommunikációs vezetője közleményben az MTI-vel.
2025. Május 19. 07:26, hétfő | Belföld
Keddig lehet rendelkezni a civil szervezetek, vallási közösségek támogatásáról
tt az szja-bevallás és az 1+1 százalékos rendelkezések véghajrája, keddig lehet rendelkezni a civil szervezetek és a vallási közösségek támogatásáról - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vasárnap az MTI-vel.
2025. Május 19. 07:24, hétfő | Belföld
Harcba hívta legfőbb híveit Orbán Viktor
Ma Ukrajna uniós tagsága a legnagyobb veszély - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök, a Fidesz elnöke Budapesten, a BOK Csarnokban tartott Harcosok klubja - A kezdet elnevezésű rendezvényen.