Városlista
2024. április 30, kedd - Katalin, Kitti

Hírek

2012. Szeptember 18. 13:49, kedd | Külföld
Forrás: Sárközy Júlia az MTI tudósítója jelenti

Magyarázkodni kényszerült a Fiat ügyvezető igazgatója

Magyarázkodni kényszerült a Fiat ügyvezető igazgatója

Sötét képet festett az olasz és európai autópiacról Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler ügyvezető igazgatója, aki a La Repubblica hétfői számában válaszolt az olasz kormány, szakszervezetek és vállalkozók részéről őt ért vádakra.

"A Fiat Olaszországban marad és a külföldön termelt bevétellel finanszírozza magát, de 2014-ig teljes sötétség fedi a piacot" - mondta Sergio Marchionne a La Repubblica olasz napilapnak adott interjúban. Hozzátette, hogy az olasz autópiac "precedens nélküli szakadékba zuhant, a hatvanas évek szintjére. Az európai autópiac is egy év alatt kétmillió járművet veszített". Adatokkal válaszolt Marchionne az Olaszországban ellene irányuló támadásokra. A kritikákat Marchionne korábbi bejelentése váltotta ki, miszerint a Fiat eláll a 2010-ben ígért Fabbrica Italia beruházási projekttől. A szakszervezetek és a munkaügyi miniszter is azonnali tisztázást sürgetett Marchionnétól. A 20 milliárd eurós Fabbrica Italia hatmillió Fiat-autó gyártásával számolt az egész világon, 1,5 millióval az olasz gyárakban. "Ez két évvel ezelőtt volt. Azóta minden megváltozott. A jelenlegi válságban egy euró befektetés is veszteséget hoz. A Fiat idén Európában 700 millió eurót veszít, ezt az Egyesült Államokban és a fejlődő világban előteremtett 3,5 milliárddal kompenzáljuk" - mondta Marchionne. A menedzser hangsúlyozta, hogy Fiat hazájában is befektet: 1 milliárd eurót fordított a Maserati gyártására, 800 milliót az új Pandára. "A Fiat autók csúnyák és évtizedeken át állami segítséggel gyártották őket, az Agnelliék most nyúljanak a zsebükbe az olasz gyárak bezárása helyett" - hangoztatta a cipőgyáros Diego Della Valle, aki "ravasz"-nak nevezte Marchionnét és "zöldfülűnek" John Elkannt, a Fiat elnökét. "Cipőt gyártani könnyebb mint autót és mostanában mindenki autószakértőnek hiszi magát" - reagált Marchionne. Az olasz sajtó megjegyezte, hogy a Fiathoz 2003-ban érkezett Marchionne a csoport globalizációjával ezidáig megmentette Fiatot, de idén szeptember-októberben, egy kivételével, a Fiat olaszországi üzemeiben akadozik a termelés, és a több mint 23 ezer munkás többsége csökkentett fizetést kap.

Címkék: Olaszország-ipar

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 29. 17:26, hétfő | Külföld

Európai Autógyártók Szövetsége: sokkal több töltőpont szükséges az uniós klímacélok eléréshez

Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges infrastruktúrát kell telepíteni 2030-ig az uniós klímasemlegességi célok eléréséhez

2024. Április 29. 17:24, hétfő | Külföld

Romlott áprilisban a gazdasági hangulat az euróövezetben és az EU-ban

Áprilisban a várt javulás helyett romlott a gazdasági hangulat az euróövezetben és az EU-ban az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatósága, a DG ECFIN (Directorate General for Economic and Financial Affairs) hétfői jelentése

2024. Április 29. 06:00, hétfő | Külföld

Hivatalos meghívásra előre be nem jelentett látogatást kezdett Elon Musk Kínában

Elon Musk, a Tesla elektromosautó-vállalat vezetője a kínai nemzetközi kereskedelmi tanács meghívására előre be nem jelentett látogatást kezdett vasárnap az ázsiai országban, és találkozik magas rangú kínai vezetőkkel -

2024. Április 28. 08:59, vasárnap | Külföld

Épületek tucatjai semmisültek meg a tornádókban az Egyesült Államok középső részén

Többen megsérültek és lakóépületek tucatjai semmisültek meg az Egyesült Államok középső részén tomboló tornádókban - derült ki a helyi idő szerint szombat reggeli összegzésekből.