Hírek
2012. Október 17. 05:00, szerda |
Belföld
Forrás: MTI
Jogtalanul számlázott másfél millió forinttal többet a gázszolgáltató

Jogtalanul számolt másfél millió forinttal többet a jogos összegnél a gázszolgáltató egy fogyasztónak, mert lejárt hitelességű mérő adatai alapján állította ki a számlát - állapította meg a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) közelmúltban lezárult vizsgálata.
A hatóság keddi közleménye szerint a panasz a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségére érkezett: a fogyasztó közel három éve sikertelenül vitatta a gázszolgáltató több milliós követelését, mert az elszámoló számlát a cég 41 ezer köbméterről állította ki, miközben a panaszos éves fogyasztása rendszerint 3 ezer köbméter körül alakult.
A hosszas vita során a szolgáltató engedett a kiszámlázott tetemes összegből 928 650 forintot, de a panaszos ismételten levélben fordult a céghez, mert a kiszámlázott fogyasztást továbbra sem tudta elfogadni, hiszen a kazán csúcsrajáratással sem képes elhasználni ennyi gázt. A mérő későbbi bevizsgálása során kiderült, hogy annak hitelessége 10 hónapja lejárt.
A felügyelőség vizsgálata szerint a szolgáltató a bizonyítottan lejárt hitelességű mérő által mutatott fogyasztási adatokat elfogadva számlázott, és nem a jogszabály által előírt hibás mérésre vonatkozó rendelkezéseket alkalmazta. Jogszerűtlenül hivatkozott a számlázásnál arra a körülményre, hogy a lejárt mérő adatai pontosak voltak számításai szerint, mivel azok semmiképpen sem szolgálhattak volna az elszámolás alapjául. A fogyasztóvédelmi bírság kiszabása mellett a hatóság kötelezte a szolgáltatót, hogy ne a lejárt hitelességű mérő adatai alapján, hanem a jogszabályban előírt hibás mérés szabályai szerint számlázzon a fogyasztó részére.
A szolgáltató a határozatot végrehajtotta: a hibás mérésre vonatkozó szabályozásban leírtak alapján, a nem hiteles méréssel érintett 10 hónapos időszakra a korábban kiszámlázott 14 638 köbméter helyett 1794 köbmétert állapított meg; a kettő közötti különbözet, azaz 12 844 köbméter jóváírásáról intézkedett az ügyfél részére - közölte az NFH.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 08. 16:39, kedd | Belföld
NGM: júniusban ismét többlettel zárt a költségvetés, a kormány változatlanul elkötelezett a költségvetési stabilitás megőrzése é
Magyarország pénzügyei rendezettek, a szigorú költségvetési fegyelem fenntartása változatlanul a kormány kiemelt prioritása
2025. Július 08. 12:44, kedd | Belföld
E.ON: több mint 150 ezer ügyfélnél már helyreállt az áramszolgáltatás
Több mint 150 ezer ügyfélnél már helyreállt az áramszolgáltatás a hétfő délutáni vihar után az E.ON Hungária Csoport működési területén – közölte a cég kedden az MTI-vel.
2025. Július 08. 10:39, kedd | Belföld
Vihar - OKF: csaknem háromezer viharkárt számoltak fel a katasztrófavédelem tűzoltóegységei
A kedd hajnali órákig 2932 viharkárt számoltak fel a katasztrófavédelem tűzoltóegységei, valamint az önkormányzati és az önkéntes tűzoltók - közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) az MTI-vel.
2025. Július 07. 16:00, hétfő | Belföld
NAV: július 5-től változik néhány adószabály
Július 5-től változik az alkalmazottjukat be nem jelentők és a hiánypótlási felhívást semmibe vevő cégekre vonatkozó néhány adószabály - tudatta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szombaton az MTI-vel.